fredag 12 mars 2010

"Uppdatering"

Ja ni, skrev ju i morse att jag skulle uppdatera er på vad som hänt igår. Började med en härligt uppvaknande i en renbäddad stor säng i en varm lägenhet. Efter en fin dusch och tvagning drog jag och Micke tvärs över gatan för att käka lunch på en fin liten Grekisk resturang. Efter det drog vi och handlade städateraljer för att kunna städa upp den lägenhet vi nu bor i. Kom sen till studion från Erlangen ganska sent jag och micke i och för sig så är väll klockan två inte allt för sent men allt är ju relativt som sagt. På eftermiddagen så var det äntligen dags att lägga dom sista låtarna på bas och så blev också fallet. Tack vare editering och dylikt så tog det hela kvällen lång så mycket mer än så blev det ju inte i och för sig för mig. Dock hände någonting som jag alldrig under min "karriär" som basbelevad människa varit med om tidigare. Fabian och Nick for till Erlangen för att duscha och äta en bit mat medans undertecknad stannade kvar i studion för att försöka infinna lite inspiration och detta gör man ju bäst med att slubba i sig en Yoghurt burk och en påse BabyBell/Ost, nåväl, under tiden som jag satt där med basen bredvid mig så hördes en inte allt för hög smäll men ack ändå en smäll. Jag tittar snabbt åt sidan och ser till min förvåning att bas halsen har släppt från baskroppen helt utan anledning. Ganska typiskt att något sådant skulle hända då det enbart var tre låtar kvar... men som den händige karl man är så tog man apostlahästarna och galopperade till en hårdvaru affär och fixade några nya skruvar, skruvade fast halsen, intonerade och ställde stränghöjd. Vips så hade man en bättre bas än förut! Märk väl hur nöjd man kände sig då.


Medans man själv slet i sitt anletes svett så satt dom andra grabbarna och försökte underhålla varandra med diverse upptåg. Poker, lite Öl, Tv-spel och matlagning. Idag och imorgon kommer vi att befinna oss i Erlangen hela gänget. Jag och Micke i fabians lägga och Peter, Thomas och Mange i Nick´s lägenhet. så ikväll blir det lite god mat, kanske en öl och sen en film. Känns grymt bra, känns nog ännu bättre för dom andra tre att dom får ständig tillgång till dusch i några dagar. Anledningen till att det blir så här är för att Fabian och Nick har en spelning någonstans i Tyskland, vart vet vi inte men det spelar ju inte så stor roll.

Nu är det i alla fall dags för softning och toalettbesök! Roligare kan det bli men skönare med Fredag har det inte varit på länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar